Tan sols feia tres setmanes que havien començat les obres quan es van haver de suspendre
Ahir es van reprendre de nou les obres d’ampliació del servei d’Urgències de l’Hospital Universitari de Girona Dr. Josep Trueta, que ja estan en la seva tercera i última fase d’execució. Els treballs havien començat a finals de febrer, però tot just després de tres setmanes van quedar aturats per l’estat d’alarma decretat per l’Estat, que va comportar la paralització de totes les obres públiques. Després de quatre mesos ahir els operaris van reactivar la seva feina, que es preveu que s’acabarà a finals d’any si no hi ha cap més contratemps.
Aquests treballs consistiran en l’adequació d’una zona d’observació amb 12 llits, tres dels quals de semicrítics, i una zona amb 8 butaques de tractament. També es crearà una sala d’informació per a familiars. Per dur a terme aquests treballs s’ha traslladat provisionalment l’Àrea d’urgències de Traumatologia a la primera planta de l’Hospital, un espai que durant la pandèmia es va reconvertir en una UCI. Aquestes obres tindran un cost d’uns 800.000 euros.
Un cop acabada aquesta tercera fase, ja hauran culminat del tot les obres d’ampliació del servei d’Urgències, que van començar el març de l’any 2017 i que hauran suposat una inversió de poc més de 4 milions d’euros. El projecte global permetrà gairebé doblar la superfície que tenia el servei, que passarà dels 1.200 metres quadrats a 2.300 metres quadrats un cop acabada tota l’obra. Els treballs s’han organitzat en tres fases, per tal de fer compatible l’activitat assistencial amb els avenços dels operaris.
Des del mes de juny de 2019, quan es van estrenar els treballs resultants de la segona fase de les obres, el servei està funcionant amb molta més superfície de la que hi havia anteriorment. Hi ha un circuit diferenciat per als pacients que venen amb mitjans propis i per als que arriben amb ambulància, i també es disposa d’unes instal·lacions molt renovades i ampliades que comprenen la zona d’admissions, la de triatge, la sala d’espera, la de pacients de baixa complexitat, l’àrea de traumatologia, i els boxs de crítics.
Les instal·lacions que es van inaugurar en la segona fase van quedar connectades amb les corresponents a la primera fase del servei d’Urgències, que van entrar en funcionament l’estiu de 2018 i que estan formades per una àrea d’atenció dotada de 22 boxs amb 31 punts d’assistència.
Durant la fase aguda de la pandèmia pràcticament tot el servei es va dedicar a l’atenció de pacients amb COVID-19 mentre que ara, quan la situació està molt més normalitzada, estan destinats a l’atenció dels pacients amb símptomes compatibles amb Coronavirus un total de 8 boxs dels 22 que hi ha.
L’ampliació de les Urgències suposa una gran millora, tant per als usuaris com per als professionals. El Servei d’Urgències esta dotat d’equipament d’última generació que permet millorar la seguretat dels pacients i que ha suposat un pas endavant pel que fa a la millora del confort, la intimitat i la privadesa dels usuaris.