L’activació del nou sistema d’història clínica informatitzada permetrà agilitzar l’activitat assistencial i, properament, es desplegarà a tots els hospitals de l’ICS, a la xarxa de l’IAS i a tots els centres que fan servir el sistema Argos
L’Hospital Universitari de Girona Dr. Josep Trueta ja està funcionant amb una nova estació clínica de treball per a la gestió de la història clínica informatitzada, que millora tant la gestió clínica com les funcionalitats del sistema actual. Aquesta millora del sistema de gestió d’història clínica hospitalària, impulsada des de l’Institut Català de la Salut i iniciada a Girona, es desplegarà properament a la resta de centres hospitalaris ICS i no ICS que treballen amb Argos a Catalunya, entre els quals hi ha l’Hospital de Santa Caterina del Parc Hospitalari Martí i Julià de Salt.
Això s’ha aconseguit gràcies al treball conjunt al llarg del darrer any d’una cinquantena de professionals sanitaris de Girona i d’altres centres de l’ICS, juntament amb professionals dels Centres de Competència Argos (Tècnic i Funcional) de l’ICS. La gestió del desplegament i de la formació ha anat a càrrec de l’Equip de l’Oficina SAP-Argos de Girona.
Es tracta d’una nova capa en format web (HTML5) creada a partir de les necessitats detectades sobre l’estació de treball antiga. Les aportacions fetes pels professionals han servit per reorganitzar el sistema i dotar-lo de més funcionalitats, així com d’un aspecte molt més amigable. Justament aquest és un dels principals avantatges de la nova estació clínica, ja que es tracta d’una eina dinàmica ajustada a les necessitats funcionals reals dels professionals i agilitza, d’aquesta manera, la gestió de la informació clínica dels pacients. I ho fa garantint al mateix temps la confidencialitat de les dades, ja que la transmissió i custòdia de la informació es fa amb criteris màxims de seguretat.
A més, el nou sistema integra també un canal d’atenció no presencial com és la videoconsulta, que ja es va desenvolupar dins el projecte Argos de l’ICS durant la pandèmia davant la necessitat de poder atendre les consultes externes de forma no presencial. El sistema integra també l’eConsulta com a nou canal de comunicació no presencial amb els pacients.