La història clínica (HC) és el conjunt d’informació sobre el procés assistencial de cada persona on s’identifica el personal sanitari que hi ha intervingut i que té com a finalitat essencial ajudar a garantir una assistència adequada. La història clínica ha de contenir informació acurada, completa i veraç, d’acord amb el criteri mèdic, sobre l’estat de salut passada, present i futura del pacient.
La normativa de protecció de dades personals reconeix el dret del pacient a accedir a la seva història clínica en qualsevol moment, així com a obtenir una còpia gratuïta de les dades o documents que hi figuren (documentació en suport paper, electrònic, audiovisual, etc.).
La persona titular de les dades té dret a accedir a la seva història clínica a partir dels catorze anys.
La sol·licitud la pot fer directament el titular de les dades, o per representació d’altra persona, sempre que aquesta persona s’identifiqui i acrediti que pot actuar en nom del titular.
Per demanar còpia de documentació clínica ho heu de fer presencialment, preferentment al vostre centre d’atenció primària.
Si la persona titular actua per mitjà de representant (legal o voluntari), la sol·licitud ha d’incloure també les dades d’aquesta persona, i la següent documentació:
- Original del DNI/NIE, passaport o altre document vàlid equivalent que identifiqui
el/la representant. - Document/s on consti la representació (document en paper d’autorització a tercers, sentència judicial de nomenament de tutor, etc.)
En el cas de petició sobre una persona difunta, pot sol·licitar-ho les persones vinculades al difunt per raons familiars, així com els seus hereus. La documentació que cal presentar en aquest cas és:
- Certificat de defunció.
- Document identificatiu de la persona sol·licitant.
- Acreditació documental de la vinculació familiar o de fet.
Limitacions: si el difunt ho ha prohibit expressament i així s’acrediti o bé si el contingut afecta la seva intimitat, anotacions subjectives dels professionals o que perjudiquin terceres persones.
És imprescindible identificar-vos amb el document d’identitat, tant en el moment de fer la sol·licitud com per recollir la documentació sol·licitada.
Recordeu que a través de La Meva Salut teniu accés a la vostra informació sanitària (diagnòstics, informes, resultats de laboratori i imatges de radiologia).