L’Institut Català de la Salut a Girona ha organitzat aquest matí l'acte d'acollida als residents que, els pròxims dies, iniciaran la seva especialització a l’Hospital Trueta o a un dels equips d’Atenció Primària i Comunitària acreditats per a la Unitat Docent (UDMAFIC). En total, enguany s’hi incorporen pop s'un centenar de professionals.
La jornada s’ha desenvolupat en dos espais: la sala d’actes del Trueta ha acollit la benvinguda dels nous residents de les especialitats mèdiques, farmacèutiques, quirúrgiques i d’infermeria que es desenvolupen a l’hospital, mentre que la Casa de Cultura de Girona ha acollit la jornada dirigida als residents de Medicina i d’Infermeria Familiar i Comunitària.
Està previst que l’Hospital Universitari Dr. Josep Trueta rep aquest mes de juny 61 professional: 52 residents de medicina, 2 de farmàcia, 4 d’infermeria obstètrica i ginecològica, 2 d’infermeria pediàtrica i 1 de salut laboral.
Per la seva banda, l’Atenció Primària de l’ICS Girona dona la benvinguda a 38 nous residents, dels quals 30 són de Medicina Familiar i Comunitària i 8 d’Infermeria Familiar i Comunitària.
Tots dos actes han servit per transmetre als nous residents una visió inicial de com serà la seva incorporació i per presentar els coordinadors docents que en faran el seguiment formatiu. Així mateix, han permès donar resposta als dubtes plantejats pels residents.
En el cas de l’acte d’atenció primària i comunitària, la Dra. Ester Fages, gerent APiC de l’ICS Girona, ha estat l’encarregada de donar la benvinguda oficial als nous residents i ha destacat que ara inicien una nova etapa en la seva formació, més enllà de la base de coneixements assolits durant la carrera: “A partir d’avui s’espera que no només aprengueu a aplicar els coneixements mèdics, sinó també a desenvolupar competències en medicina comunitària i altres habilitats que van més enllà del coneixement clínic, i que necessitareu cada dia per donar resposta a les necessitats dels usuaris”.
Fages ha estat acompanyada a la taula per la Dra. Sílvia Reig, cap d’estudis de la Unitat Docent, així com per Maria Herranz, presidenta de la subcomissió d’Infermeria, les quals han agraït la confiança dels residents per haver escollit aquesta especialitat. L’elecció de plaça assignada per ordre de puntuació MIR ha completat l’acte.
Pel que fa a la jornada del Trueta, les intervencions de benvinguda han anat a càrrec d’Elena Álvarez, directora mèdica; Patricia Tejerina, cap d’estudis i presidenta de la Comissió de Docència, i Cristina Sabench, presidenta de la Subcomissió d’Infermeria.
Posteriorment, s’han tractat aspectes relacionats amb la relació laboral dels residents, així com el rol dels tutors i dels mateixos residents, amb la participació de professionals que ja van iniciar la formació especialitzada al Trueta en anys anteriors.