Tràmits i gestions de l’àmbit hospitalari
Sol·licitar documentació clínica
La història clínica (HC) és el conjunt d’informació sobre el procés assistencial de cada persona on s’identifica el personal sanitari que hi ha intervingut i que té com a finalitat essencial ajudar a garantir una assistència adequada. La història clínica ha de contenir informació acurada, completa i veraç, d’acord amb el criteri mèdic, sobre l’estat de salut passada, present i futura del pacient.
La normativa de protecció de dades personals reconeix el dret del pacient a accedir a la seva història clínica en qualsevol moment, així com a obtenir una còpia gratuïta de les dades o documents que hi figuren.
La persona titular de les dades té dret a accedir a la seva història clínica a partir dels catorze anys.
La sol·licitud la pot fer directament el titular de les dades, o per representació d’altra persona, sempre que aquesta persona s’identifiqui i acrediti que pot actuar en nom del titular.
Si la persona titular actua per mitjà de representant (legal o voluntari), la sol·licitud ha d’incloure també les dades d’aquesta persona, i la següent documentació:
- Original del DNI/NIE, passaport o altre document vàlid equivalent que identifiqui
- El/la representant.
- Document/s on consti la representació (document en paper d’autorització a tercers, sentència judicial de nomenament de tutor, etc.
En el cas de petició sobre una persona difunta, pot sol·licitar-ho les persones vinculades al difunt per raons familiars, així com els seus hereus. La documentació que cal presentar en aquest cas és:
- Certificat de defunció.
- Document identificatiu de la persona sol·licitant.
- Acreditació documental de la vinculació familiar o de fet.
Limitacions: si el difunt ho ha prohibit expressament i així s’acrediti o bé si el contingut afecta la seva intimitat, anotacions subjectives dels professionals o que perjudiquin terceres persones.
És imprescindible identificar-vos amb el document d’identitat, tant en el moment de fer la sol·licitud com per a rebre-la de manera electrònica.
Recordeu que a través de La Meva Salut teniu accés a la vostra informació sanitària (diagnòstics, informes, resultats de laboratori i imatges de radiologia).
Per sol·licitar còpia de la seva història clínica, informes o proves complementàries cal:
- Haver donat d’alta al CAP el seu correu electrònic.
- Enviar un correu electrònic a la Unitat de Documentació Mèdica (documentació.girona.ics@gencat.cat) amb la sol·licitud que trobarà en aquesta pàgina web, degudament complimentada i signada. En la sol·licitud s’indica la documentació que cal adjuntar.
- Rebrà un correu electrònic amb la contrasenya que li permetrà descarregar la documentació sol·licitada.
- Per qualsevol dubte pot posar-se en contacte amb la Unitat de Documentació Mèdica (documentació.girona.ics@gencat.cat)
Formularis de sol·licitud de documentació clínica:
- Formulari de sol·licitud de documentació clínica
- Formulari de sol·licitud de documentació clínica entre centres sanitaris
- Formulari de sol·licitud de documentació clínica pacient difunt
- Formulari de sol·licitud de documentació clínica de menors/tutelats
- Formulari de sol·licitud de documentació clínica en nom d'altri
- Full d'autorització
Aquest servei és gratuït.
Dades de contacte de la Unitat de Documentació Mèdica:
- Telèfon: 972 94 02 42.
- Correu electrònic: documentacio.girona.ics@gencat.cat.
- Horari: de dilluns a divendres de 8 a 15 h.
Anul·lar o canviar una visita o una prova
Per a qualsevol gestió relacionada amb una visita programada al l’Hospital Trueta podeu trucar al 972 24 94 02.
També podeu fer la gestió a través enviant un correu electrònic a l’adreça atambulatoria.girona.ics@gencat.cat
Demanar un justificant de visita o d’ingrés
Si per qüestions laborals necessita un justificant de l’assistència rebuda l’ha de sol·licitar a:
- Per un justificant de visita adreceu-vos a la Unitat d’Atenció al Ciutadà.
- Per un justificant d’ingrés hospitalari a la Secretaria de planta corresponent de l'Hospital Trueta.
Tramitar un certificat d’Incapacitat Temporal
La incapacitat temporal (IT) és el reconeixement oficial que els metges i metgesses del sistema públic de salut quan una persona treballadora no pot fer la feina habitual a causa d’un problema de salut.
La data d’inici de la IT i emissió del comunicat serà a partir del moment que un professional assistencial hagi pogut valorar el vostre cas que, tret de casos justificats, haurà de ser presencial.
Les dates d’inici d’un procés de baixa no es registren amb data retroactiva si cap professional assistencial ha valorat el cas.
Aquest tràmit habitualment el realitza el vostre metge/essa de família referent. També es pot realitzar des de l’hospital quan s’ha produït un ingrés hospitalari, una cirurgia major ambulatòria (CMA) o l’alta d’una IT per motiu de part. En aquests casos, s’ha de sol·licitar al personal d'Admissió hospitalària, d'Urgències o a la secretària de planta, que se li tramiti la baixa laboral. En cas que sigui possible la seva tramitació des del Trueta, s'estalviarà d'anar al Centre d'Atenció Primària.
Reclamacions, agraïments i suggeriments
Podeu fer-nos arribar la vostra reclamació, agraïment o suggeriment a través d’aquest formulari
Tramitar un Document de Voluntats Anticipades
Podeu consultar totes les opcions vinculades a aquest tràmit, segons les vostres necessitats.
Registrar un nadó
L’Hospital només pot comunicar el naixement del nen o nena al Registre Civil durant les primeres 72 hores de vida del nadó i aportar les dades per garantir-ne la identificació correcta i la filiació materna. El naixement és el primer fet de la vida que la llei ordena inscriure al Registre Civil. El tràmit dona fe del fet, la data, l’hora i el lloc de naixement del nounat, així com del sexe i del nom dels progenitors.
A la web del Ministeri de Justícia ots trobar tota la informació referent a aquest certificat.
- El nadó quedarà registrat, per defecte, al Registre Civil de Girona.
- NO ÉS POSSIBLE fer el registre al municipi sol·licitat si la documentació que s’aporta és el passaport, ja que el registre municipal del padró només reconeix el DNI o el NIE com a documentació associada al domicili (és un requisit del sistema informàtic).
- Un cop rebuda l’alta hospitalària no es pot tramitar la inscripció del nadó des del centre hospitalari.
Condicions i documents per a fer la inscripció
En quins casos es pot fer la sol·licitud d'inscripció del nadó des de l’Hospital Doctor Josep Trueta?
- S’ha de fer durant les 72 hores posteriors al naixement. Fora d’aquest termini no és possible dur a terme el tràmit al centre hospitalari.
- El naixement s’ha d’haver produït a l’Hospital Doctor Josep Trueta de Girona.
- Els progenitors/-res del nadó han de ser majors d’edat.
- En cas que els progenitors estiguin casats:
- Que un dels progenitors sigui de nacionalitat espanyola.
- Si tots dos són estrangers, que els dos tinguin la mateixa nacionalitat.
- En cas de que els progenitors no estiguin casats:
- S’estableix la filiació de tots dos progenitors si les persones declarants són solteres i totes dues signen la sol·licitud.
- S’estableix la filiació materna si només la mare signa la sol·licitud.
- Si és fill o filla de dues dones casades legalment.
On es fa el tràmit?
- 3ª Planta, Zona A – Servei de Pediatria (8h a 14h).
- 4ªC Servei de Ginecologia i Obstetrícia (8h a 14h).
- Planta Baixa a la Unitat d’Atenció a la Ciutadania (14h a 16:15h).
- El procés dura aproximadament 45 minuts.
Quina documentació és necessària per a inscriure el nadó des de l’Hospital?
- El certificat mèdic de naixement que lliura l’Hospital quan té lloc el part (full groc).
- El DNI o NIE de tots dos progenitors (originals).
- El llibre de família o certificat de matrimoni, si els progenitors estan casats. Si el matrimoni ha tingut lloc a l’estranger, perquè sigui possible fer la gestió, el certificat de matrimoni ha d’estar traduït degudament.
- Si ja teniu un fill heu d’aportar llibre de família o certificat de naixement del 1r. fill.
- Quina documentació lliura l’Hospital?
- El justificant d’haver efectuat la comunicació porta, al peu de pàgina, un codi segur de verificació de la Direcció General dels Registres i del Notariat i una adreça web des d’on es pot verificar la integritat del document.
- L’Hospital no pot efectuar la comunicació en els casos següents:
- Quan no es compleixin les condicions necessàries que s’han esmentat anteriorment.
- Si la mare està separada, divorciada o en tràmits de fer-ho.
- En cas de presumpció de paternitat: es refereix a nadons d’un matrimoni en fase de ruptura i en què la paternitat del nadó no està clara.
- Si és fill o filla de mare soltera.
- En cas d’incapacitat, absència o defunció d’un dels progenitors.
En totes aquestes situacions, la inscripció s’ha de realitzar directament al Registre Civil del vostre poble o ciutat corresponent.
Què fa el Registre Civil després de la inscripció a l’Hospital?
El Registre Civil rep la comunicació de la sol·licitud i, quan ha fet la inscripció formal, envia el certificat literal de naixement per correu postal o per correu electrònic. No cal cap anotació al llibre de família.
Si no vols registrar el nadó o no compleixes les condicions requerides:
Has d’ anar al Registre Civil pertinent i presentar la documentació requerida en cada cas.
Pots trobar més informació sobre aquesta qüestió al web de la Generalitat de Catalunya.
Comunicar-se amb el Comitè d’Ètica Assistencial del Trueta
El Comitè d’Ètica Assistencial fonamentarà la seva actuació a analitzar els problemes ètics que sorgeixin a conseqüència de l’activitat de tots els serveis assistencials, tant hospitalaris com ambulatoris que componen l’Hospital Universitari de Girona Doctor Josep Trueta, incloses les empreses públiques integrades en el centre hospitalari. Tots els membres del CEA reflexionaran i debatran de forma totalment confidencial sobre la consulta ètica que s’hagi formulat i es valorarà i es donarà la resposta depenent del grau d’urgència. Si la consulta és formulada de forma urgent, es convocaran de manera urgent els membres de la comissió que segons els estatuts han de ser 3 com a mínim.
Es pot realitzar de 2 maneres:
1. Presencialment a través de la Unitat d’Atenció al Ciutadà (UAC) de l’Hospital (situada al vestíbul) on es disposa d’un full de consulta que el personal de la Unitat facilitarà al sol·licitant.
2. Omplint aquest formulari
Tràmit de sol·licituds drets ARSOPOL
Els articles 15 i següents del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques en allò que respecta al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades regulen els drets de les persones interessades envers el tractament de les seves dades.
La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals estableix, en els seus articles 11 i següents, els drets de qualsevol persona afectada o interessada (persona física titular de les dades) en relació amb el tractament de les seves dades de caràcter personal.
Vies per a la presentació de la sol·licitud.
- Presentació de la sol·licitud virtual
- Presentació de la sol·licitud presencial:
Les sol·licituds de drets es poden presentar presencialment al centres assistencials, al Centre Corporatiu de l’Institut Català de la Salut (Gran Via de les Corts Catalanes, 587, 08007 Barcelona) o a qualsevol altra via prevista al procediment administratiu.
Amplieu la informació sobre l’exercici dels drets de protecció de dades personals (drets ARSO-POL) en l'àmbit de salut.
Altres tràmits i gestions
Consulteu la informació sobre altres tràmits relacionats amb l’assistència sanitària.