Vés al contingut

Cerca a l'ICS Girona

Campanya de Nadal

L’Hospital Universitari de Girona Dr. Josep Trueta i l’Hospital Santa Caterina impulsen enguany la segona edició de la campanya de mecenatge de Nadal “Dona la teva llum”, una iniciativa conjunta que té com a objectiu recollir donatius per millorar el benestar de les persones ingressades durant les festes nadalenques. La campanya posa un èmfasi especial en els infants i en les persones que pateixen situacions de soledat, sense oblidar tampoc els professionals sanitaris que continuen treballant aquests.

La iniciativa es canalitza a través d’una pàgina web específica, on es poden fer donatius i consultar els diferents projectes solidaris que es desenvolupen als dos centres hospitalaris. A més, amb l’objectiu d’arribar al màxim de població possible, com a novetat, enguany la campanya compta amb cartells publicitaris instal·lats a diverses parades d’autobús.

Durant el Nadal, molts pacients passen aquests dies ingressats als hospitals Trueta i Santa Caterina, una situació que pot resultar especialment difícil a nivell emocional. Per aquest motiu, els equips professionals dels centres organitzen diferents activitats vinculades a les festes nadalenques amb la voluntat de generar un ambient més càlid, tant per als pacients com per als seus familiars.

Als hospitals Trueta i Santa Caterina treballem perquè, malgrat la distància de la llar, tothom se senti tan bé com sigui possible. Volem que els pacients visquin aquests dies amb esperança, que les famílies trobin un entorn amable i que els professionals percebin el suport i l’agraïment de tots nosaltres. Fer que el Nadal també sigui Nadal dins dels hospitals és una manera de cuidar les persones i de vetllar pel seu benestar.

 

Activitats solidàries arreu de les comarques gironines

Prop d’una vintena d’entitats, centres educatius i associacions de les comarques gironines s’han sumat a la campanya “Dona la teva llum” amb l’organització d’iniciatives solidàries o bé destinant part de la recaptació d’activitats que ja tenien programades durant les festes nadalenques. Aquesta implicació del teixit social del territori posa de manifest el compromís i la solidaritat de la ciutadania amb els hospitals Trueta i Santa Caterina i amb les persones que hi passen aquestes dates ingressades.

Entre les accions que s’estan duent a terme hi ha representacions dels Pastorets, quines i bingo solidaris, classes i exhibicions esportives amb finalitats benèfiques, curses populars com les tradicionals Sant Silvestre, xocolatades solidàries, així com altres activitats lúdiques i culturals obertes a la participació ciutadana. Totes aquestes propostes contribueixen a donar visibilitat a la campanya i a implicar la població en un projecte compartit que té per objectiu generar un Nadal més acollidor i humà als centres hospitalaris.

A partir d'un joc interactiu basat en preguntes elaborades per nens ingressats al Trueta, el centre comercial donarà dos euros per cada resposta registrada

Els fons recaptats es destinaran a millorar les instal·lacions de l'àrea de pediatria de l'hospital i a altres projectes relacionats

 

El Centre Comercial Gran Jonquera i l'Hospital Universitari de Girona Dr. Josep Trueta impulsen una nova iniciativa solidària coincidint amb la campanya de Nadal de 2025. Les instal·lacions del centre comercial han incorporat un estand, situat al costat de l'escala de marbre de la primera planta, que permetrà als visitants participar en un entretingut joc interactiu basat en preguntes elaborades per nens ingressats al Trueta. Per cada resposta registrada, el centre comercial destinarà 2 euros a la millora de les instal·lacions de l'àrea de pediatria de l'hospital.

Les persones participants poden respondre a les preguntes través d'una tauleta situada a l'estand. Només han de seleccionar una pregunta i introduir la seva resposta. Aquesta es mostrarà en una pantalla associada a l'estand i generarà l'aportació econòmica corresponent. La previsió és superar els 6.000 euros, que es lliuraran íntegrament al Trueta.

La campanya estarà operativa de l'1 de desembre al 7 de gener. En acabar, es recopilaran les respostes més destacades i es faran arribar als nens que les van proposar.

 

FOTOS: Representants del Centre Comercial Gran Jonquera i del Trueta, amb el cap del Servei de Pediatria, Dr. Josep Perapoch; Manoli Zafra, supervisora d'infermeria de Pediatria i Laia Casadellà, tècnica de mecenatge de l'hospital, al costat de l'estand   instal·lat amb motiu de la campanya solidària de Nadal.