Els gironins valoren amb un 8 els serveis d’atenció primària del territori, per sobre de la mitjana catalana

CAP Sarrià de Ter

Segons les dades de Pla d'enquestes de satisfacció del CatSalut, que analitza les valoracions de 3.280 usuaris de les 41 àrees bàsiques de salut de la Regió Sanitària de Girona
 

L’Atenció Primària de Girona és de les més ben valorades de Catalunya, ja que en 14 dels 22 ítems analitzats, les respostes obtingudes són millors que la mitjana
 

En la meitat dels indicadors analitzats s’han obtingut respostes superiors al 90%, una puntuació considerada d’excel·lència

Els usuaris de Girona valoren amb un 8,03% el grau de satisfacció global de l’atenció rebuda a l’atenció primària, i el 88,4% manifesta que, en cas de poder escollir, continuaria fent ús del servei. Aquests són els principals resultats de l’estudi realitzat dins el Pla d'enquestes de satisfacció del CatSalut PLAENSA pel que fa a la percepció, experiència i satisfacció dels usuaris del Servei Català de la Salut amb l’atenció primària, realitzat el darrer trimestre de 2024. A nivell de Catalunya, la satisfacció dels usuaris
amb el servei rebut durant l’any 2024 és de 7,75 sobre 10, mentre que la fidelitat amb el servei s’ha situat al 86,0%, ambdós per sobre dels resultats obtinguts al 2023.

A nivell de tot Catalunya, han respost l’enquesta 35.022 persones, de les quals se n’ha extret una mostra de 30.000 ponderada en funció de la representació de cada grup (edat, sexe i ABS). D’aquestes, un total de 3.280 eren usuaris de les 41 àrees bàsiques de salut de la Regió Sanitària de Girona. Als participants se’ls preguntava sobre la seva experiència en l’accessibilitat als serveis, el tracte i interaccions amb professionals, la participació en la presa de decisions o la coordinació i organització del centre, per
exemple. Les enquestes es van realitzar entre el 14 i el 24 d’octubre del 2024.

Els serveis d’atenció primària de la Regió Sanitària de Girona són dels més ben valorats de Catalunya, ja que en 14 dels 22 ítems analitzats, les respostes obtingudes són millors que la mitjana catalana i en la resta són semblants. Des que es realitza el PLAENSA, les dades de satisfacció de l’atenció primària de Girona amb les valoracions més baixes van arribar l’any 2021, coincidint amb la pandèmia. Des d’ençà, aquestes han anar millorant progressivament, arribant ara als nivells que hi havia abans de la Covid.
Els centres d’atenció primària de Girona han obtingut una resposta superior al 90% en la meitat dels indicadors analitzats, una puntuació considerada d’excel·lència. Els 3 ítems més ben valorats al 2024 són la neteja del CAP (amb un 96%), el tracte personal
dels infermers o infermeres, amb un 95,9% i la comprensió de les explicacions donades, amb un 94,1%. També s’han valorat de manera excel·lent altres qüestions com ara el tracte del personal mèdic, si s’ha donat la informació necessària i de manera coherent, o la sensació d’estar en bones mans, entre d’altres.

De la resta d’estàndards analitzats, en deu preguntes les respostes han estat per sobre del 80%, valorats també com a indicadors positius, i en només 2 qüestions es considera que hi ha marge de millora: la facilitat per obtenir un dia de visita (puntuada amb un
68,8%, per sobre de 62,3% de Catalunya) i la puntualitat per entrar a la visita (amb un 73% a Girona, també per sobre del 67,5% de la mitjana catalana).

A nivell global de Catalunya, els resultats obtinguts en l’estudi PLAENSA d’atenció primària de l’any 2024 mostren una puntuació similar als resultats obtinguts durant l’any 2023. La satisfacció dels usuaris amb el servei rebut durant l’any 2024 és de 7,75 sobre 10, mentre que la fidelitat amb el servei s’ha situat al 86,0%, ambdós per sobre dels resultats obtinguts al 2023.

 

Cap Sarrià de Ter   Cap Breda

ICSGIRONA
Dimarts, 15 Abril 2025

Tags: