La sala d'actes del Trueta ha estat un dels espais on s'ha celebrat una de les sessions presencials de la Jornada, que ha consistit en una taula rodona sobre 'Innovació docent i intel·ligència artificial'
La integració de la intel·ligència artificial (IA) en l'àmbit de la salut és una realitat amb un gran potencial per millorar el diagnòstic, tractament i la gestió de pacients. Tot i que pot ser una eina molt potent i transformadora, també planteja desafiaments importants. Són precisament aquests reptes els que han centrat la segona edició de la Jornada de Tutors i Tutores de Formació Sanitària Especialitzada de l'ICS.
En total han estat més de 800 els tutors i tutores d'arreu del territori que s'han reunit per debatre sobre el futur de la docència amb l'arribada d'aquestes noves eines, i també han pogut compartir idees innovadores, fer valer el seu talent i generar xarxa entre ells.
La col·laboració entre docents, residents i desenvolupadors d'eines i programes d'IA i pacients, a fi d'aconseguir una integració exitosa d'aquestes noves possibilitats per als residents, o l'equilibri entre la tecnologia i el treball humà han estat alguns dels aspectes clau que s'han tractat en la Jornada.
La Jornada s'ha dividit en dues parts diferenciades: la primera part ha consistit en dues ponències, que s'han reproduït en línia en directe per a tothom, a càrrec de dos experts en IA: Karina Gibert Oliveras, doctora en Informàtica i directora del centre d'investigació Intelligent Data Science & Artificial Intelligence de la Universitat Politècnica de Catalunya (IDEAI-UPC), i Frederic Llordachs Marquès, llicenciat en Medicina i Cirurgia, MBA ESADE i cofundador de l'empresa emergent (start-up) de salut digital (eHealth) Doctoralia,
La segona part s'ha centrat en sessions presencials específiques a cada territori, una de les quals ha tingut com a escenari la sala d'actes de l'Hospital Trueta. Aquesta ha consistit en una taula rodona sobre 'Innovació docent i intel·ligència artificial', i ha comptat amb la participació de professionals de diversos ambits: Mariona Vilar Pont, infermera d’Atenció Familiar i Comunitària de l'EAP de Sarrià de Ter; Xavier Castells Cervelló, farmacòleg i professor de la Facultat de Medicina de la UdG; Arnau Álvarez Vila, resident del servei de Pediatria de Trueta. Joan Perelló Garcia, resident del servei de Radiodiagnòstic del Trueta. Imma Boada Oliveras, professora catedràtica de l’àrea de Llenguatges i Sistemes Informàtics de la UdG; Ferran Cordon, cap d’estudis de la Unitat Docent Multiprofessional d’Atenció Familiar i Comunitària de Girona; i Yolanda Silva Blas, cap d’estudis de l'Hospital Trueta.
Actualment, a l'ICS hi ha més de 1.200 tutors i tutores acreditats: més de 700 a les unitats docents d'Atenció Familiar i Comunitària i uns 500 als hospitals.