L’ICS celebra la segona edició de la Jornada de Tutors i Tutores de Formació Sanitària Especialitzada

La sala d'actes del Trueta ha estat un dels espais on s'ha celebrat una de les sessions presencials de la Jornada, que ha consistit en una taula rodona sobre 'Innovació docent i intel·ligència artificial'

 

La integració de la intel·ligència artificial (IA) en l'àmbit de la salut és una realitat amb un gran potencial per millorar el diagnòstic, tractament i la gestió de pacients. Tot i que pot ser una eina molt potent i transformadora, també planteja desafiaments importants. Són precisament aquests reptes els que han centrat la segona edició de la Jornada de Tutors i Tutores de Formació Sanitària Especialitzada de l'ICS. 

En total han estat més de 800 els tutors i tutores d'arreu del territori que s'han reunit per debatre sobre el futur de la docència amb l'arribada d'aquestes noves eines, i també han pogut compartir idees innovadores, fer valer el seu talent i generar xarxa entre ells. 

La col·laboració entre docents, residents i desenvolupadors d'eines i programes d'IA i pacients, a fi d'aconseguir una integració exitosa d'aquestes noves possibilitats per als residents, o l'equilibri entre la tecnologia i el treball humà han estat alguns dels aspectes clau que s'han tractat en la Jornada.

La Jornada s'ha dividit en dues parts diferenciades: la primera part ha consistit en dues ponències, que s'han reproduït en línia en directe per a tothom, a càrrec de dos experts en IA: Karina Gibert Oliveras, doctora en Informàtica i directora del centre d'investigació Intelligent Data Science & Artificial Intelligence de la Universitat Politècnica de Catalunya (IDEAI-UPC), i Frederic Llordachs Marquès, llicenciat en Medicina i Cirurgia, MBA ESADE i cofundador de l'empresa emergent (start-up) de salut digital (eHealth) Doctoralia, 

La segona part s'ha centrat en sessions presencials específiques a cada territori, una de les quals ha tingut com a escenari la sala d'actes de l'Hospital Trueta. Aquesta ha consistit en una taula rodona sobre 'Innovació docent i intel·ligència artificial', i ha comptat amb la participació de professionals de diversos ambits: Mariona Vilar Pont, infermera d’Atenció Familiar i Comunitària de l'EAP de Sarrià de Ter; Xavier Castells Cervelló, farmacòleg i professor de la Facultat de Medicina de la UdG;  Arnau Álvarez Vila, resident del servei de Pediatria de Trueta. Joan Perelló Garcia, resident del servei de Radiodiagnòstic del Trueta. Imma Boada Oliveras, professora catedràtica de l’àrea de Llenguatges i Sistemes Informàtics de la UdG; Ferran Cordon, cap d’estudis de la Unitat Docent Multiprofessional d’Atenció Familiar i Comunitària de Girona; i Yolanda Silva Blas, cap d’estudis de l'Hospital Trueta.

Actualment, a l'ICS hi ha més de 1.200 tutors i tutores acreditats: més de 700 a les unitats docents d'Atenció Familiar i Comunitària i uns 500 als hospitals.

 

ICSGIRONA
Dijous, 27 Febrer 2025

Tags: