Es posa en marxa un nou dispositiu al Güell que atendrà les urgències les 24 hores a partir del 18 de desembre

La mesura permetrà fer front a l’increment de la demanada de serveis sanitaris previst durant l’hivern

El proper 18 de desembre es posarà en marxa el Centre d’Urgències d’Atenció Continuada Güell (CUAP Güell), que donarà atenció urgent les 24 hores del dia. Aquest dispositiu, que s’emmarca dins el Pla integral d'urgències de Catalunya (PIUC), estarà obert durant l’hivern i fins a la primavera, per fer front a l'increment de la demanda de serveis sanitaris coincidint amb l’augment de casos de grip. El PIUC preveu la posada en marxa de dispositius que reforcen els recursos assistencials habituals en les èpoques de més demanda d'atenció sanitària.

Des de l’any 2006, el Güell concentrava l’atenció a les urgències des de les 20 h a 8 h i les 24 hores en cap de setmana i festiu, que eren ateses per dos equips formats per professionals de medicina de família i d’infermeria i per tres en dissabtes, diumenges i festius. A partir del 18 de desembre, per poder atendre de manera continuada les 24 hores, s’incorpora al dispositiu un equip format per un metge i una infermera que donaran atenció des de les 8 h fins a les 20 h els dies laborables.

Aquest dispositiu d’atenció treballa de manera coordinada amb el telèfon d’emergències 061, que activa el recurs més adequat segons la demanda, especialment pel que fa a l’atenció domiciliària en horari de nit. Durant els dies laborables, l’atenció al domicili és atesa pels equips d’atenció primària i pels professionals del Güell en tram diürn dels caps de setmana. Els objectius del model són, justament, facilitar l’atenció domiciliària i millorar la qualitat assistencial.

Fins ara el Güell atenia 60 visites de mitjana durant les nits dels dies feiners, i unes 220 per dia durant els caps de setmana.  

Aquesta acció s’emmarca dins el Pla nacional d’urgències de Catalunya (PLANUC) que va aprovar el Departament de Salut aquest any 2017. El PLANUC pretén assegurar una atenció continuada i urgent equitativa i de qualitat, adaptada a les necessitats de salut de les persones, a través d’una xarxa d’atenció integrada, accessible i resolutiva, liderada per professionals, que situï el ciutadà en el centre del sistema.

ICSGIRONA
Dimarts, 5 Desembre 2017